loading...
وب نوشته شخصی
pixelx64 بازدید : 46 شنبه 08 خرداد 1395 نظرات (0)

اندیکاتورها سه وظیفه مهم دارند:

هشدار دادن، تائید و پیش بینی کردن.

1) یک اندیکاتور می تواند بعنوان هشدار در مطالعه دقیقتر عملکرد قیمت باشد. اگر جنبش محو شود، نشانه ای از شکست است و یا اگر یک ساختار بزرگ واگرای مثبت وجود داشته باشد هشداری برای شکست سطح مقاومت است.

2) اندیکاتورها می توانند برای استوار کردن دیگر ابزار تحلیل تکنیکی استفاده شوند. اگر یک شکست در یک نمودار قیمت پیش آید، تغییر میانگین متحرک مشابه می تواند شکست را تائید کند و یا اگر سهام سطح حمایت را بشکند نقطه مشابه پائینی در حجم متوازن (OBV) می تواند این ضعف را از بین ببرد.

3) بعضی از سرمایه گذاران و معامله گران از اندیکاتورها برای حدس و پیش بینی قیمتهای آتی استفاده می کنند.

pixelx64 بازدید : 43 شنبه 08 خرداد 1395 نظرات (0)

یک اندیکاتور تکنیکی جنبه های مختلفی را برای تحلیل عملکرد قیمت نشان می دهد. درک بعضی از آنها مثل میانگین متحرک که از فرمولهای ساده و مکانیک مشتق می شوند نسبتا آسان است. بعضی دیگر، مثل استوکاستیک، فرمولهای پیچیده ای دارند که نیازمند مطالعات بیشتر برای فهم کامل آن است. بدون در نظر گرفتن پیجیدگی فرمول، اندیکاتورهای تکنیکی نمای منحصر به فردی از قدرت و جهت عملکرد قیمت های مورد نظر را فراهم می آورند.

یک میانگین متحرک اندیکاتوری است که قیمت میانگین اوراق بهادار را در طی دوره های خاص محاسبه می کند. اگراوراق بهادار استثنائا دچار نوسان شود میانگین متحرک سعی به هموار کردن آن دارد. میانگین متحرک کم کم خارج می شود و نمای هموارتری از عملکرد قیمت را نشان می دهد. VRTS مقادیر زیاد نوسان را نشان می دهد و یک تحلیلگر بسختی می تواند روند را درک کند. با استفاده از میانگین متحرک ساده عملکرد قیمت 10 روزه، نوسانات تصادفی هموار شده و این امر تشخیص روند را آسانتر می کند.

pixelx64 بازدید : 122 شنبه 08 خرداد 1395 نظرات (0)

اندیکاتورها علامت هایی را نشان می دهند، این ممکن است کاملا واضح به نظر برسد. اما گاهی اوقات معامله گران از عملکرد قیمت اوراق بهادار چشم پوشی کرده و تنها روی اندیکاتور متمرکز می شوند. اندیکاتورها عملکرد قیمتها را از طریق فرمولها محاسبه می کنند. آنها مشتقات هستند و بازتابی مستقیم از عملکرد قیمت نیستند. این امر باید در زمان تحلیل کردن مورد توجه قرار گیرد. هر تحلیلی از یک اندیکاتور باید با عملکرد قیمت در نظر گرفته شود. اندیکاتورها چه چیزی درباره عملکرد یک اوراق بهادار می گویند آیا عملکرد قیمت قویتر یا ضعیف تر می شود

با اینکه این امر وقتی که اندیکاتورها نشانه های خرید و فروش را نشان می دهند کاملا واضح است. این نشانه ها باید در زمینه دیگر ابزار تحلیل تکنیکی باشند. ممکن است یک اندیکاتور سیگنال (نشانه) خرید را نشان دهد، اما اگر طرح نمودار یک مثلث نزولی با مجموعه ای از راسهای نزول کننده را نشان دهد ممکن است یک سیگنال غلط باشد.

در نمودار رمبوس (RMBS)، میانگین متحرک همکرا – واگرا (MACD) از نوامبر تا مارس تهیه شده که یک واگرایی مثبت را نشان می دهد، تمام نشانه های یک موقعیت خرید MACD قابل رویت است اما سهام در بالای خط مقاوم افت کرد و به سطح عملکرد قبلی اش رسید. این روند متزلزل سهام باید به عنوان هشداری برای موقعیتهای طولانی (حالتی که با خرید جریان معامله آغاز می شود) در نظر گرفته شود. برای ثبت، (سیگنال) نشانه فروش وقتی که سهام در مثلث نزولی در مارس 2001 خط حامی را شکست، ایجاد شد.

همیشه در تحلیلهای تکنیکی طریقه خواندن اندیکاتور بیشتر یک هنر است تا دانش. یک اندیکاتور مشابه ممکن است الگوهای رفتاری مختلفی را برای سهام های مختلف نشان دهد. اندیکاتوری که برای IBM بسیار خوب عمل می کند ممکن است برای خطوط هوایی دلتا بهمان خوبی کار نکند. از طریق تحلیل و مطالعه دقیق، تجربه و تخصص در اندیکاتورهای مختلف با گذشت زمان پیشرفت می کند.

 

با پیشرفت این تخصص، تنظیمات دلخواه و نکات معین و دقیقی پدیدار می شوند. امروزه صدها اندیکاتور وجود دارد که هر هفته اندیکاتورهای جدیدی به آنها اضافه می شود. برنامه کامپیوتری تحلیلهای تکنیکی توسط چندین اندیکاتور ساخته شده و حتی به کاربران اجازه می دهد اندیکاتور خود را ایجاد کنند.

با داشتن مقادیری از hype که به اندیکاتورها مربوط است، انتخاب یک اندیکاتور عملی ریسک آور است. حتی با معرفی صدها اندیکاتور جدید، تنها انتخاب تعداد بسیار کمی مقدور است و ارزش توجه را دارند. عجیب است که اندیکاتورهایی که معمولا درخور توجه هستند آنهایی هستند که به مدت طولانی تری وجود داشته اند و امتحان خود را پس داده اند.

وقتی اندیکاتوری را برای تحلیل انتخاب می کنیم باید بسیار دقت کنیم. اتخاب بیش از 5 اندیکاتور کاری بیهوده است. بهترین کار تمرکز روی 2 یا 3 اندیکاتور و یادگیری و فهم عملکرد داخل و خارجشان است. تلاش کنید اندیکاتورهایی را بیابید که همدیگر را تکمیل 
می کنند نه آنهایی که بصورت هماهنگ حرکت می کنند و نشانه های همانند و یکسانی را پدید می آورند.

برای مثال، کار بیهوده ای است که از دو اندیکاتوری که برای نشان دادن سطوح خرید و یا فروش هیجانی مناسب هستند مثل استوکاستیک و RSI استفاده کرد. هر دوی این اندیکاتورها جنبش را اندازه می گیرند و هر دو سطوح فروش و هیجانی را دارند.

pixelx64 بازدید : 50 شنبه 08 خرداد 1395 نظرات (0)

یک اندیکاتور تکنیکی یک سری داده هایی است که از کاربرد یک فرمول در داده های قیمت اوراق بهادار ناشی می شود. داده های قیمت شامل هر ترکیبی از قیمتهای باز بالا، پائین و یا بسته در یک دوره زمانی است. بعضی اندیکاتورها ممکن است تنها برای قیمتهای بسته (مسدود) استفاده شوند درحالیکه دیگر اندیکاتورها حجم و نرخ قیمت آزاد را در فرمولهایشان با هم ترکیب می کنند.

با جایگذاری قیمت در یک فرمول می توان یک نقطه (point) بدست آورد.

برای مثال، متوسط 3 قیمت مسدود یک نقطه است.  بهر حال تنها یک نقطه اطلاعات زیادی به ما نمی دهد و نمی توان یک اندیکاتور را با آن ساخت. به یک سری نقاط در طی دوره زمانی برای ساختن مرجع نقاط در تحلیل نیاز است. با ایجاد یک نمودار نقاط – زمان می توان سطوح حال و گذشته را مقایسه کرد.

بمنظور تحلیل اندیکاتورهای تکنیکی معمولا بصورت یک گراف از بالا و یا پائین یک نمودار قیمت اوراق بهادار نشان داده می شود. با ایجاد یک گراف یک اندیکاتور می تواند با نمودارهای قیمتهای بعدی اوراق بهادار مقایسه شود. بعضی وقتها برای مقایسه دقیق تر اندیکاتورها از بالای طرح قیمت رسم می شوند.

pixelx64 بازدید : 27 شنبه 08 خرداد 1395 نظرات (0)

اندیکاتورهای تکنیکی

اندیکاتورهای قسمت 1:

این مقاله به منظور معرفی مفهوم اندیکاتورهای تکنیکی و توضیح چگونگی استفاده از آنها در آنالیزها و تحلیل ها تهیه شده. مابه تفاوت بین اندیکاتورهای پیشرو پیرو و مزیتها و معایب آن می پردازیم. بسیاری از اندیکاتورهای رایج بعنوان اسیلاتورها نشان داده می شوند، که ما به طریقه خواندن و توضیح سیگنالها می پردازیم. بعدا در این سری اندیکاتورها، به اندیکاتورهای تکنیکی خاص می پردازیم و مثالهایی از عملکرد نشانه ها خواهیم آورد.

pixelx64 بازدید : 54 پنجشنبه 06 خرداد 1395 نظرات (0)

به خاطر تصمیمتان برای یادگیری تایپ سریع ده‌انگشتی به شما تبریک می‌گوییم!

به صفحه کلید رایانه‌ی خود نگاه کنید، می‌بینید که دو دکمه‌ی ت و ب دارای زایده‌های کوچکی هستند. این برجستگی‌ها برای این است که شما بتوانید بدون نگاه به صفحه کلید و به کمک حس لامسه‌، این دو دکمه را پیدا کنید. حالا دستان خود را مطابق شکل زیر روی صفحه کلید قرار دهید، به طوری که با انگشتان اشاره‌ی خود بتوانید زایده‌های مربوط به دکمه حروف ت و ب را احساس کنید.

تایپ حروف ت و ب

حالا ۸ دکمه مربوط به حروف ک، م، ن، ت و ب، ی، س، ش در زیر انگشتان شما قرار دارند. چند بار دست خود را از صفحه کلید بردارید و سعی کنید بدون نگاه به صفحه کلید، و با کمک حس لامسه و آن دو زایده، انگشتان خود را روی این دکمه‌ها قرار دهید.

بسیار خب! در درس اول دو حرف ت و ب و دکمه‌ی فاصله را تمرین خواهیم کرد. ت را با انگشت اشاره دست راست، ب را با انگشت اشاره‌ی دست چپ، و دکمه فاصله را با یکی از انگشتان شست، تایپ می‌کنیم.

با شروع تمرین، باید حروفی را که می‌بینید، بدون نگاه به صفحه کلید تایپ کنید. البته می‌توانید به صفحه کلیدی که همین پایین به شما نمایش داده خواهد شد نگاه کنید! معطل چه هستید؟ شروع کنید!

اینجا کلیک کنید

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 188
  • بازدید سال : 762
  • بازدید کلی : 29,694